Återbäring och medlem
Nästan varje butik, om livsmedel eller kläder eller inredning erbjuder medlemsförmåner. Skulle man nappa på allt så är det mycket att hålla reda på. En del tillämpar fortfarande stämpelsystem, medan andra håller reda på kunderna elektroniskt.
Jag brukar i regel tacka nej, framför allt om jag vet att jag besöker butiken ett par gånger på året. Men jag har ICA kort, är medlem hos Åhlens och senast också Hemtex. Det blev jag efter vi köpte sommarduntäcken och kuddar nyligen. Tidigare hade jag köpt gardiner och dukar men då tackade jag nej till att bli medlem.
Jag minns när jag hade butik och kunderna började öppna sin tjocka plånbok, men den var inte stinn av pengar utan kort. Vår butik hade också ett bonuskort och det utnyttjade de flesta MEN det tog tid innan kunden hade letat fram just vårt kort i mängden av medlemskort och bankkort, för av det senare hade de också många att välja bland. Roligt när andra kunder väntar och stampar.
Jag brukar i regel tacka nej, framför allt om jag vet att jag besöker butiken ett par gånger på året. Men jag har ICA kort, är medlem hos Åhlens och senast också Hemtex. Det blev jag efter vi köpte sommarduntäcken och kuddar nyligen. Tidigare hade jag köpt gardiner och dukar men då tackade jag nej till att bli medlem.
Jag minns när jag hade butik och kunderna började öppna sin tjocka plånbok, men den var inte stinn av pengar utan kort. Vår butik hade också ett bonuskort och det utnyttjade de flesta MEN det tog tid innan kunden hade letat fram just vårt kort i mängden av medlemskort och bankkort, för av det senare hade de också många att välja bland. Roligt när andra kunder väntar och stampar.