Irriterade

Visst är det irriterande med alla reklamavbrott i alla kommersiella TV-kanaler. Program som inte är längre än 30 minuter hackas sönder med två långa reklaminslag. Ett reklaminslag i en långfilm eller ett program som varar över en timme tycker jag kan gå an, men ibland är reklaminslagen längre än det egentliga programmet. I TV1 och 2 har vi ingen reklam men detta eviga tjatande om kommande mellan programmen är också jobbigt. En del säger det är är bra med reklamavbrott då kan man göra annat under tiden. När jag sätter mig framför TV:n så är jag förberedd om jag nu måste ha något att dricka eller äta framför skärmen. På bio sitter man också 2 timmar utan avbrott, ev med lite godis, popkort och något att dricka, därför är det kul att gå på bio.




Samma reklamfenomen finns även på nätet. Man går in på en sida, t ex Svd och det första som man får se är en jättereklam på en bil. Ibland får man leta efter "ta bort" krysset. Jag förstår att tidningen säljer dessa platser för att få in pengar och det går ju inte att blunda för en annons som dyker upp framför ögonen på och förmodligen ger det resultat.

Det är samma sak med filmsnuttar på nätet, innan man kommer till filmen så är det ca 15 sekunder reklam.

Populära inlägg i den här bloggen

Bondens Glasskalas Älmsta

Avokadoplanta

Varför ...